ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום ראשון, 6 במאי 2018

הנערה קלרה ואחותה מניה בת 13 מסתתרות במחבוא תת קרקעי אצל משפחה פולנית



מרחב המחיה התת קרקעי שיצרנו היה ממש מתחת לחדר השינה של משפחת בק, והיה לא גדול יותר משלושה מטרים רבועים ובגובה של מטר ושליש. כיסוי קרשי העץ של רצפת הפרקט שמעלינו שימש כתקרה שלנו. כאשר התחלנו להתארגן היא היתה מרושתת בדורות של דורות של קורי עכביש. חפרנו מרווחים באדמה לאיחסון הבגדים שלנו .

במשך 18 החודשים שהסתתרנו במחבוא התת קרקעי אצל משפחת בק אסור היה לנו לדבר, אפילו כאשר רק משפחת בק היתה בבית ולא היה צורך בשקט מוחלט.

יכולנו לשמוע את השיחות של משפחת בק . רצפת העץ שמעלינו פעלה כמו לוח שמע, האוסף את גלי הקול ומגביר אותם כלפי מטה אלינו. יכולנו לשמוע כל מילה. יכולנו  אפילו לשמוע את הדלקת האור על ידי מתג מעל ראשנו.
משני צידנו במרחק של יותר מעשרה מטרים היו שכנים פולנים ואף פעם לא ידענו אם הם נמצאים בחוץ בחצר שלהם או קרוב לבית משפחת בק. היתה רק דרך אחת בלבד שהיינו בטוחים שלא יגלו אותנו : שקט.

לעתים רחוקות אחרי חצות היינו עולות בשקט למעלה כדי לחפוף את ראשנו. ג'וליה בק הפולניה חפפה את ראשנו בסבון עם מים חמים. 

מר בק היה מביא לנו את המזון  למחבוא  התת קרקעי , לפעמים פעם ביום , לפעמים כל כמה ימים .  מר בק , הפולקדויטש הנאמן לגרמנים , עבד אצל מפקד הס.ס  בעיירה ז'ולקיב. היה לו שם של אנטישמי ולכן לא ניתן היה לחשוד בו . בנו הוא נהג באדיבות ובהתחשבות רבה ודאג לכל מחסורנו, אבל היינו במתח עצום כל הזמן . 

בערב חג המולד הזמין אותנו למעלה לאכול אתם את ארוחת חג המולד. כאשר נשמעו לפתע דפיקות בדלת ואחיו של מר בק הגיע  לביקור חג מולד במפתיע נמלטנו במהירות אל המסתור התת קרקעי שלנו דואגים וחרדים.  מר בק שוב גילה אומץ ולא הסגיר אותנו .
   מקור:




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ההישרדות של הנער חיים וייס , בן 16 , במחנה אושוויץ

    משפחת  וייס התגוררו בעיירה שימלאו סילווניה שבמחוז טרנסילבניה ברומניה. במשך עשר שנים לא נולדו להם ילדים. הם התייעצו עם האדמ"ור מביק...