ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום ראשון, 20 בנובמבר 2016

זיוה פרנקל , ילדה בת 4 : חיים במחבוא במספוא עבור הפרות




"יום אחד המשפחה ששמרה על סבתא ועל משפחתה הודיע להם שמגיע אליהם איש גסטפו לחפש יהודים. סבתא שלי הייתה ילדה בת 4, ההורים כמובן מאוד נבהלו ולא יכלו לעשות כלום".

"בוקר אחד שמעו בכפר שאיש הגסטפו מסתובב כבר בבתים. תוך זמן קצר הוא הגיע לבית שבו הייתה המשפחה של סבתא והתחיל לחפש בכל הבית".

"אבא של סבתא שלי אמר לה לא להשמיע קול וחלילה לבכות. איש הגסטפו הגיע למקום המחבוא של סבתא (זה היה מקום שמירת המספוא עבור הפרות) הסתכל ישר כלפיי מעלה אבא של סבתא ראה את המגפיים של איש הגסטפו. אילו איש הגסטפו היה מוריד את מבטו כלפיי מטה הוא היה רואה את החור בו הם היו נכנסים למחבוא".

"סבתא שלי מרוב פחד ולחץ שאמרו לה לא להשמיע קול כמעט התחילה לבכות, ואבא שלה שם לה כרית על הראש כדי להשתיק את הבכי. 

למזלה של סבתא שלי, איש הגסטפו גם לא הסתכל למטה וגם הלך ויצא מהבית. אילו נשאר עוד כמה רגעים סבתא שלי הייתה נחנקת ללא אוויר. כשאבא שלה הוריד את הכרית מהראש של סבתא כבר הייתה כחולה ובלי אויר."


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ההישרדות של הנער חיים וייס , בן 16 , במחנה אושוויץ

    משפחת  וייס התגוררו בעיירה שימלאו סילווניה שבמחוז טרנסילבניה ברומניה. במשך עשר שנים לא נולדו להם ילדים. הם התייעצו עם האדמ"ור מביק...