ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום חמישי, 6 באוקטובר 2016

סיפור האימוץ המטלטל של ניצה קפלן



היא נולדה בתור לוסיה בורנשטיין בפולין, בגיל ארבע שונה שמה לניוטה בולסטט ובגיל שש הפכה להיות ניצה קפלן. בדרך עברה שתי יבשות, שני בתי יתומים, משפחה מאמצת ודרמה משפטית אחת גדולה שבה היו מעורבים משה לנדוי וגדעון האוזנר.


 בגיל 4 היא נמסרה לארגון "הקואורדינציה הציונית לגאולת ילדים יהודים". בפולין . כאשר הועלתה לישראל נמסרה לאימוץ .  ההורים המאמצים היו מאיר וחיה קפלן, זוג בורגני, מוותיקי קרית מוצקין, שכלו את בנם יחידם יששכר במלחמת העצמאות.  בית משפחת קפלן היה מקום שקט, הרבה שמחת חיים לא היתה שם, אך דאגה ואהבה כנה לילדה הערירית היו בשפע. 
מאוחר יותר ההורים הביולוגים ביקשו לקבל חזרה את ביתם לוסיה . בית המשפט הכיר בתביעתם , אבל הילדה שנקראה עכשיו ניצה קפלן , והייתה קשורה מאד מבחינה נפשית להוריה המאמצים , ברחה חזרה לבית הוריה המאמצים .
בסופו של דבר , נמצא הסדר של פשרה שבו הילדה ניצה קפלן המשיכה לגור בבית הוריה המאמצים והוריה הביולוגים עברו להתגורר לידם בקרית מוצקין . הילדה ניצה קפלן לא הצליחה להתקשר להוריה הביולוגיים וחשה ניכור כלפיהם , ותמיד העדיפה את הוריה המאמצים.
חיה בורנשטיין , האם הביולוגית , נפטרה במאי 80'. ניצה קפלן לא היתה בהלוויה ומעולם לא עלתה אל קברה. יחזקיאל בורנשטיין נפטר כעבור 13 שנים, לאחר שנישא בשנית. 
חיה קפלן, האם המאמצת , נפטרה במאי 87'. ניצה טיפלה בה במסירות, בביתה, עד יומה האחרון, כשהיא מאכילה אותה, מקלחת ומלטפת את ראשה. במשך שנים עלתה מדי יום אל קברה. עד היום, היא אומרת, כשיש לה משהו לספר, משהו טוב או רע, דבר ראשון היא עולה אל קבר אמה.

סיפור האימוץ המטלטל של ניצה קפלן - כללי - הארץ



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ההישרדות של הנער חיים וייס , בן 16 , במחנה אושוויץ

    משפחת  וייס התגוררו בעיירה שימלאו סילווניה שבמחוז טרנסילבניה ברומניה. במשך עשר שנים לא נולדו להם ילדים. הם התייעצו עם האדמ"ור מביק...