ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט

ילדים בשואה -מיזם תיעוד באינטרנט
אלפי עדויות של ילדים בשואה

יום ראשון, 10 ביולי 2016

הילדה אירן בת ה12 שישנה מתחת למדרגות החרום בצרפת




"הייתי לבדי בעולם ... כל אותו שבוע ישנתי תחת מדרגות חירום בבניינים שונים , התחבאתי בשירותים כל פעם ששמעתי רעש . לא יכולתי אפילו לשבת שם ... 
היה לי מעט מאוד כסף , אבל לא היו לי תלושי מזון , והדבר היחיד שיכולתי לקנות בלי תלושי קיצוב היה אורז ... שלשול חריף אילץ אותי לצום ... אני לא יודעת לאן ללכת , אני כבר לא אוכלת כלום , התחלתי לשוטט והלכתי לבקר את מי שחשבתי לקרובים או לחברים של הורי .

 תגובתם הייתה תמיד זהה , בין אם היו יהודים ובין אם לאו . הם פחדו כמובן . 
כנראה היה זה פחד יותר מאשר אדישות . במקרה הטוב הם הזמינו אותי לשתות תה "מתישהו , " "לדבר על המשפחה והקרובים  ".
 איש מהם לא שאל אותי את השאלה החיונית לעתידי : " מתי אכלת לאחרונה ? האם את רעבה ? היכן את ישנה הערב " ? "

אירן 

מקור וקרדיט : עורך/כים: ראובן מירן( עורך ) הרחק בקצה העולם יש לי אמא : עדויות קצרות של ילדים יהודים מוסתרים בצרפת 1945-1939
נהר ספרים , שנת ההוצאה: תש"ע - 2010


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ההישרדות של הנער חיים וייס , בן 16 , במחנה אושוויץ

    משפחת  וייס התגוררו בעיירה שימלאו סילווניה שבמחוז טרנסילבניה ברומניה. במשך עשר שנים לא נולדו להם ילדים. הם התייעצו עם האדמ"ור מביק...